Sierpień, 2013

Ostra traska w miłym towarzystwie

Czwartek, 29 sierpnia 2013 · dodano: 29.08.2013 | Komentarze 0

Znów dzień "rowerowy". Najpierw do Mielca i z powrotem. Szybka micha, piszę sms do mr Pawła czy może jakiś rower dziś. Zasypiam ze zmęczenia przed TV i budzi mnie sms zwrotny po około 40 minutach. To zbieram się i jazda w umówione miejsce. Lekkie spóźnienie, bo ciężko by było dojechać spod domu na szczyt Rocha, w 8 min.
Spotykam mr. Pawła i jedziemy na "dobrą traskę" :P

Nie będę się rozwodził nad każdą z górek i gdzie byliśmy bo to obrazuje lepiej mapka poniżej. Warto natomiast napisać o tym, że przez ponad pół trasy nie mogłem złapać rytmu, bo "coś siedziało mi w brzuchu" - zapowietrzyłem się :|

Dopiero po 4 podjazdach prawie przeszło i dało się jechać tempem jakim bym chciał i bez większego oporu. No cóż ale to, że nie jechałem sam dodawało sił nawet gdy dochodziło się do granicy wytrzymałości. Trasa bardzo dobra, 6 dobrych podjazdów i tempo jak na takie "górki" wyśmienite.
Więcej takich tras!!!

Wreszcie rower

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 · dodano: 26.08.2013 | Komentarze 0

Poniedziałek- hmm najpierw siłownia, a po siłowni umówiony na 18 na Matysówce z mr. Pawłem ruszam na rower!

Na początku przez "miasto", dwópasmówka i dawaj na Matysówkę. Jadę, jadę, spokojnie, a tu nagle zakaz wjazdu. Kontynuuję myśląc, że wymieniają nawierzchnię i się da przejechać, a tu totalne zastawienie drogi i robią zwężenie. Szlak by to! Szybka decyzja- przejechać na hama czy zawrócić i kontynuować objazdem przez Drugą Stronę... Jadę na hama i dalej podjeżdżam spokojnie cały podjazd.
Spotykam mr. Pawła i zjeżdżamy Rzeszów 11. Oboje bez większego dokręcania. Mr. Paweł wychodzi mi z koła, próbuje wyprzedzić, a tu rower nie jedzie i bez pedałowania Krossik odchodzi - dziwne, bardzo dziwne.
Dalej tempo zdecydowanie słabsze niż ostatnio w tę stronę (na Borówki) ale i tak dobre. Podjazd na Borówki na kole mr. Pawła, w zajebiście równym tempie 15km/h.
Później kawałek granią i dalej fajnym zjazdem w dół według trasy poniżej.

Dalej podjazd pod Zabratówkę w niezłym tempie i dobrze złożony zjazd. Dalej na Chmielnik i tutaj dostaję drugie nogi normalnie i nadaję tempo. Jedziemy około 30-32km/h. Jest dobrze :)

Na sam koniec podjazd pod Rzeszów 13. Przed podjazdem lekki odpoczynek, a potem z resztek mocy odjazd na pełnej piź****! Pół podjazdu z blatu, a potem w dobrym tempie już na drugim biegu, kręcąc sobie spokojnie i czekając na mr. Pawła któremu odcięło prąd. Przed szczytem widzę, że dojechał szybko do mnie ale mówi, że się zatrzymuje bo ma czarno przed oczami. Nicee!

Jadę kawałek dalej i czekam około 2 min. Żegnamy się i każdy w swoją stronę.

Podsumowując - na początku za chłodno i nie mogłem się dogrzać ale dobre rozplanowanie sił pozwoliło na niezłe szaleństwo pod koniec trasy.

Mapka:

Do serwisu - wymiana płynu hamulcowego (tył)

Wtorek, 20 sierpnia 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 0

Dosłownie napieprzanie pod wiatr!

Wtorek, 20 sierpnia 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 0

O 18 umówiłem się na Słocinie z mr. Pawłem na jazdę przed zmrokiem. Dostaję telefon, że ma jeszcze gości i nie może wyjść - no to ja dawaj na górki. Na pierwszy ogień poszedł podjazd koło parku linowego. Później koło kościoła w Kielnarowej, dojeżdżam w zasadzie pod dom mr. Pawła i dostaję telefon, że goście poszli i może jechać. Po 5 min oczekiwania ruszamy już razem na dalszą część trasy.

Na początek bardzo ostro na zjeździe Rzeszów 11 - i tu max 84,9km/h czyli chyba rekord tej górki. Później ostre tempo w okolicach 35+km/h i podjazd na Borówki. Tu zostaję z tyłu, bo nogi nie ciągną i atom w nogach przestał działać. Na grani dalej ostre tempo, próbuję nadążać ale prądu brakuje ewidentnie. Za bardzo spompowałem nogi w niedzielę i nie odpoczęły.

Dalej zjazd z Zabratówki- tu dość dość ale od trzymania pozycji zjazdowej lewa noga pali jak cholera, muszę się rozłożyć ale zapierniczamy dalej ostro.

Po skręcie w kierunku Słociny (Chmielnika) wiał taki wiatr czołowy, że myślałem, że zgubię nogi po drodze - tu też dobre tempo w okolicach 25km/h. Na koniec podjazd pod Rzeszów 13. Tu już na najgorszej ściance odcięło prąd, toczę się, a tu 50m dalej dzieciaki na rowerkach 16" zaczynają się ścigać. Do jednego mówię "dawaj, dawaj" a ten drze pod górę na tym rupieciu z 13-15km/h O.o

Patrzę w bok, a zza niego jakby rozprowadzony wypada drugi dzieciak hardkore! I już nie jedzie, tylko zapierdala pod górkę około 18-19km/h O.O. Myślałem, że padnę tam na miejscu ale mimo braku prądu wstąpili mi na ambicję i poszedł ogień w nogi choć na chwilę :P

Hehe więcej takich dzieciaków i będziemy mieć team na światowe Toury za parę lat :P

Do serwisów

Poniedziałek, 19 sierpnia 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 0

Z tatą i z wujkiem

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 0

Dziś umówiłem się z tatą i z wujkiem na rower. Na 11 dawaj do Tyczyna, a potem sam nie wiedziałem co mnie czeka. Okazało się, że będzie teren i to nie mało. Na początku jednak asfalt. Trzymam się za rozmawiającymi "dorosłymi", bo zaczął mnie wkurzać hamulec tylni, który jak tylko przestawałem pedałować piszczał jak opętany. Myślałem, że szlak mnie na miejscu trafi, bo sam dźwięk był by do przeżycia ale to, że rower zwalniał po odpuszczeniu pedałowania nie!

No cóż życie! Dalej wbijamy w teren i zaczyna się jechać ciut lepiej choć bardzo niepewnie. Za dużo asfaltu ostatnio chyba i umiejętności w terenie zostały mocno "zakurzone". Po kilkunastu kilometrach jedzie się już dobrze. Czy to asfalt czy to teren.

Mapka traski została nagrana na sports-trackerze od Tyczyna do Budziwoja gdzie padł mi telefon ale obrazuje "terenową" część trasy:

Cała trasa: (Najpierw start z ulicy Tyczyn, Zagrody, potem trasa do domi i z domu do Tyczyna. Oczywiście kolejność w realu była następująca: Dom-Tyczyn-Trasa-Dom :P )

Ogólnie był hardkore. Jechało się kiepsko, a to wszystko przez ten hamulec. Ile watów mocy straciłem przez niego to już historia. Jutro rower pojedzie do serwisu!

Na sam koniec jakiś typek na złomie zaczął się z nami ścigać. Dałem mu się wyprzedzić, a potem zrównał się z jadącym przede mną wujkiem. Od razu chciało mi się śmiać, bo wiedziałem, że to leszcz. Zwolniłem żeby mieć miejsce do wyprzedzania i z jakże chamskim okrzykiem "phiiii" dałem po pedałach i rozpędziłem się do około 43km/h wyprzedzając typka i wujka. To była moc. Ale co to, patrzę do tyłu, ktoś się trzyma za mną, nie patrząc dokładniej zwalniam delikatnie i znów sprint. Odstawiłem wszystkich :D (okazało się, że to wujek ruszył za mną, a nie ten leszcz ale pokazałem moc po ponad 50km)

Z rodzicami na krzyż w Niechobrzu

Sobota, 17 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 0

Tym razem z rodzicami. Wybór padł na Niechobrz. Jedziemy, jedziemy, tempo super, mega wolne. Przyszedł podjazd i nastąpił odjazd. Wystrzeliłem jak z procy i do szczytu w dość dobrym tempie i zrobiłem przy okazji 4 interwały po 30sek, bo na więcej nie starczyłoby mocy.
Powrót w ciut lepszym tempie. Dobra moc na pagórkach, a na koniec na dwu- pasmówce rozpędzam się na prostej do 54.4km/h. Dalej prawie w ciemnościach do domciu.

9000 i ponad 21km w pionie w tym roku

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 15.08.2013 | Komentarze 1

Tym razem nic super specjalnego na trasie- choć jubileuszowa (9000km krossem i 21km w pionie w tym roku= cały sezon 2011)

Podjazdy w dobrym tempie. Na pierwszy ogień poszła Słocina- tu 3x30sek i 3x1min interwałów, a potem reszta trasy po prostu w dobrym tempie. Było święto dlatego bardzo dużo rowerzystów jechało we wszystkich kierunkach. Oczywiście nie było ciula we wsi który by nawet siadł na koło. Jeden "mocarz" jechał przede mną na pedałach ale wymiękł jak wszyscy.
Średnia mnie nie satysfakcjonuje ale czasem jest lepiej a czasem gorzej. Dziś był ten słabszy dzień chyba...

Prawie Tour de Pologne

Poniedziałek, 12 sierpnia 2013 · dodano: 13.08.2013 | Komentarze 0

Wieczorkiem, co najdziwniejsze po treningu, w poniedziałek, wybrałem się na rower. Cel - Niechobrz i Serpentyny w Lubenii. Ruszam, najpierw dość spokojnie mknę przez całe miasto, poza miastem na dwu- pasmówce zaczynam dokręcać ale idzie co najmniej niezadowalająco. Potem jakoś nogi się rozjeżdżają i na podjeździe w Niechobrzu zaczyna się jazda. najpierw 2 interwały po 30 sek. Potem 4 minutowe w jednym ciągu, a po jakiejś przerwie znów 2 30 sekundowe. Na podjeździe jechał jakiś typek ale, że tak to ujmę nawet nie miał szansy na koło :P zero szans dla gościa.

Zjazd do Czudca ostro, na granicy nawet, bo na plecach czuję oddech samochodu, który chciał się chyba spróbować ale nie dał rady na krętej drodze. Znów wygrana.

Po zjeździe wjeżdżam na główną i mknę w kierunku Babicy. Zapomniałem, że przecież dokładnie 14 dni temu jechało tędy Tour de Pologne. Dodało mi to trochę mocy :)
W Babicy zjeżdżam na Lubenię, i zaraz wyprzedza mnie jakiś kolarz. Jechałem jakiś zamyślony ale on przerwał moje wewnętrzne rozważania. Ogień i dawaj mu na koło. Myślałem, że wreszcie spotkałem kogoś ambitnego i też gościu zaatakuje serpentyny. Jakże się myliłem! On w Lubeni w lewo, a ja w prawo gdzie "wygrywam premię lotną :P i ruszam na serpentyny! Wszędzie mnóstwo napisów typu: MAJKA, BODNAR, Sir BRADLEY WIGGINS, SAXO, CANNONDALE, TVP itd." Atmosfera dawno opadła ale od tej drogi czuje się tą moc, te siły które kolarze włożyli aby tam podjechać- czad.

A tu piękny zachód słońca za górką którą wcześniej zdobyłem:

Na szczycie "zdobywam" premię górską i kontynuuję w kierunku Budziwoja. Zjazd szybko, z dokręcaniem. Na dole nie skręcam obok szkoły ale drę jeszcze ciut pod górę i skręcam w lewo, główną drogą.

Dalej z prędkością +- 30km/h do samego Rzeszowa i do domciu.

Interwały

Czwartek, 8 sierpnia 2013 · dodano: 09.08.2013 | Komentarze 0

Szybko, po ciężkim dniu, łapię za rower i dawaj na Słocinę. Dziś w planie był test interwałów- styl mr. Pawła.
Ok to jadę. Najpierw rozgrzewkowo, pierwsza hopka, dalej powoli. Na początku podjazdu na Słocine- full power. Pierwszy interwał - 1 min na max i 1 min odpoczynku. Tak do szczytu Słociny zrobiłem 6 pod rząd. Potem zjazd- raczej w większości na maxa (a miał byś odpoczynkiem), bo po nowym, ślicznym asfalcie gonię skuter.
Później podjazd na Rzeszów 11 i znów ogień. Do szczytu 4 interwały i jeden 30 sek.
Następnie szybki zjazd z Matysówki i na prostej do domu jeden minutowy interwał i na głównej koło katedry jeszcze jeden ostatni 30-sto sekundowy.

Oj działo się. Męcząca ale dość ciekawa technika treningu. Trzeba jeszcze popróbować :D