Lipiec, 2013

Tour de Pologne Rzeszów

Wtorek, 30 lipca 2013 · dodano: 31.07.2013 | Komentarze 0

Nie był bym sobą jak bym nie poszedł zobaczyć największego rzeszowskiego, rowerowego wydarzenia roku - 70 Tour de Pologne Kraków- Rzeszów.

Godzina 17:34 jeszcze oglądam kolarzy w telewizji, jak tylko zaczęli zjeżdżać z Budziwoja dawaj po rower i but na Podwisłocze. Przez tłum ludzi dostrzegłem peleton. Znalazłem dobre miejsce, ustawiłem się, nie jadą, nie jadą... nagle słyszę pisk opon i huk za plecami! Obracam się, a tu na ziemi leży 2 rowerzystów, którzy poszli na czołówę! Jeden szybko wstał i się pozbierał drugi siedzi na ziemi z zakrwawionym nosem. Chłopak obok mnie podbiegł i pytał czy się nic nie stało, nawet wzywali pogotowie ale nawet nie chciało im się jechać bo drogi pozamykane i pół miasta odcięte. Pozbierali manele i pojechali w swoje strony.

Ale ale jadą. Najpierw ucieczka, za nimi parę set metrów peleton. Szum opon, się zbliża, przejeżdżają i... naglę czuję podmuch powietrza pędzącego peletonu i moc jaką emanuje! Piekielna siła!

Drugie okrążenie - peleton zbliża się do ucieczki. Znów śmignęli! Zmieniam pozycję obserwacyjną na Most Zamkowy.

Zmów jadą i znów podmuch powietrza peletonu. Czad!

Później podjechałem na metę i zdążyłem na "koronację" polaków - Rafała Majki nawet kilkukrotnej :)

Zaczyna padać deszczyk, trzeba się zmywać - no to ogień z dupy i dawaj po jeszcze ogrodzonej trasie ale już otwartej. Jadę sobie ponad 30km/h przez miasto, potem wypadam na Podwisłocze, dwó-pasmówka, stoi samochód po lewej i z około 15 osób po prawej. Na liczniku grubo ponad 30km/h (około 40) i nagle zza auta pojawia się typek. Idzie jak krowa po pastwisku. No dobrze z prawej go nie minę to składam się w lewo, już mam wychodzić tak jakby zza "ludzkiej przeszkody", a ten matoł skończony zamiast iść jak szedł staje w miejscu!! No i kur** jeb go z bara i jadę dalej! Następnym razem będzie patrzył co robi i jak!
Z drugiej strony mogłem jechać wolniej ale nie czuł bym tej "mocy" z trasy, którą pozostawili kolarze pędząc paręnaście minut temu!

Jakie wnioski?! Zapierdalać trzeba, bo życie jest zbyt krótkie żeby być wolnym!!! <- oczywiście z uwagą na innych rzecz jasna :)

Edit: Filmy i zdjęcia pojawią się na dniach :)

Znów gorąco i górki

Wtorek, 30 lipca 2013 · dodano: 31.07.2013 | Komentarze 0

Znów na górki i znów gorąco, może nie tak jak w niedzielę czy poniedziałek ale lało się ze mnie strumieniami. Najpierw Słocina, później na dół i podjazd pod Malawę, zjazd do Woli Rafałowskiej i dalej na Zabratówkę bodajże. Później przez Błędową Tyczyńską do Chmielnika, następnie podjazd znów w kierunku na Malawę i zjazd superanckim zjazdem. Dalej podjazd na Słocinę obok Rzeszów 13 i przez grań do zjazdu z Matysówki.

Trasa fajna ale brakuje miejscami osoby towarzyszącej podobnej mocy. Nie ma z kim pogadać, z kim się pościgać. Tempo takie sobie, zważywszy na duży wiatr i brak towarzystwa to i tak całkiem niezłe.

Something new, something lite, something fast... Test is comming soon...

Gorącooo

Niedziela, 28 lipca 2013 · dodano: 29.07.2013 | Komentarze 0

Niedzielne popołudnie, a gdzie tam! Niedzielny wieczór - 19:07 ruszam na rower. Na początku jak zwykle rozgrzewkowo, większa kadencja. Od początku gorąco jak cholera. Pierwszy podjazd - Matysówka. Gorącooooo!
Od razu chcę z blatu, jadę, cisnę i 100m przed pierwszym spadem brakuje sił. Gorąco odebrało skutecznie moc. Dalej dużo spokojniej, bo sił coraz mniej. gorąco.

Dopiero na szczycie zapomniałem o gorącu! Potem najlepszą temperaturą dla ciała miałem przy 82.3km/h :P

Dalej podjazd na Rzeszów 13, też w miarę spokojnie. Potem sprawnie zjechałem Słocinę, bez szaleństw i dawaj do domciu.

Oby trochę spadły temperatury, bo to jest powoli nie do wytrzymania! (temperatura niby 27 coś ale tak naprawdę od asfaltu i po nagrzaniu terenu odczuwałem ją jako 40+*C)

Z mamą

Czwartek, 25 lipca 2013 · dodano: 26.07.2013 | Komentarze 1

Żeby ciut odpocząć od zapierdzielania wybrałem się na rower ale z mamą :)

Mama to bardzo skuteczny spowalniacz. Najpierw Druga Strona, potem zjazd do Kielnarowej i wspinaczka na Borówki, terenem. Następnie zjazd do Chmielnika i podjazd w kierunku na Malawę na najfajniejszy zjazd w okolicy. Potem podjazd obok Rzeszów 13 i zjazd Słociną do domu.

Na Borówkach widzieliśmy paralotniarzy i nawet udało mi się zarejestrować start jednego z nich.

W Chmielniku lekkie zamyślenie i zjeżdżam przy 40+km/h na pobocze z piachu ale szybko wracam na asfalt z podniesionym tętnem i lekkim strachem w oczach. Potem mały wyścig z porąbanym kierowcą autobusu który nie zna chyba zasady- "jak nie masz czym to nie wyprzedzaj". Było parę gestów w jego kierunku i wyprzedzanie, podpięcie się itd.

Ze Słociny wyprzedzam 2 auta, które jechały powoli. Dopiero później okazało się dlaczego. Na końcu zjazdu stał radiowóz z suszarką. Specjalnie się rozpędzałem, a ci nie chcieli mi zmierzyć prędkości :) niesprawiedliwe po prostu :P

Mapka:

Siła wyższa...

Wtorek, 23 lipca 2013 · dodano: 24.07.2013 | Komentarze 2

Wczoraj umówilismy się z mr Pawłem Muchą na małą przejażdżkę. Dostaję telefon czy aby nie chciał bym pojechać gdzieś terenem. Myślę sobie - "Spoko i tak zaimplementowałem Slime to co może pójść źle". O 18.20 wyruszam na Matysówkę.

Jadę sobie dwupasmówką koło 40km/h. Skręcam w kierunku na Matysówkę (za katedrą), za mną zbliża się jakiś samochód. Skręcam, pojazd mnie wyprzedza, a z samochodu jakaś laska macha do mnie O.o hmm odmachuję i z uśmiechem na twarzy jadę dalej :)

Podjazd w całkiem dobrym tempie aczkolwiek bez szaleństw, ze względu na to że to pierwszy podjazd i traktuję go rozgrzewkowo.

Na szczycie spotykam mr Pawła na KTMie i jedziemy. Pierwszy całkiem fajny zjazd obok Rzeszów 11, terenem. Dość spokojnie, wszystko w porządeczku.

Dalej jedzie się też dobrze, trasa przemyślana, dość techniczna miejscami co obnaża całkowicie moje słabe umiejętności w terenie ale jadę dalej.
Jeden zjeździk poprzecinany był dosłownie muldami w poprzek drogi - niby nic a jednak. Pierwsza mulda, druga trzecia i jebut w pole pszenicy! Zaorałem komuś kawałeczek pola ale szybko się pozbierałem i jedziem dalej :)

Po około 20 paru kilometrach mr Paweł staje na moją prośbę na pamiątkową fotkę, patrzy a tu luz na kole. Wydaje się że koniec jazdy lecz skasowanie ręką na szczęście pomaga.

Dalej podjazd zajebiście stromy po polach na Malawę. Tracę rytm i muszę podprowadzić. Dalej jadę.

Potem uderzamy na Cierpisz. Wreszcie jakiś szeroki zjazd, puszczam hamulce i nie mówię tu o tych w rowerze, tylko tych umysłowych. Nie mija 20sek i przy ponad 50km/h słyszę obijającą się o kamienie rawkę. Staję w mgnieniu oka i sprawdzam co się stało. Zero powietrza w zaslimionym kole. KURWA MAĆ myślę sobie!
Ściągamy oponę a tu wylewa się ciut slima, który pod wpływem szybkiego ujścia ciśnienia rozbryznął się po całej oponie (od środka). Sprawdzamy dętkę- niby nic. W oponie też nic nie ma. Dopiero po paru minutach znajduję ponad 1 cm dziurę :(

Mega wkurw, czyszczę wszystko, dętka w krzaki (bo to dziura boczna), zakładamy zapas i ruszamy z powrotem na górę ze względu na nadchodzące ciemności.

Na szczycie Słociny wyprzedza nas Toyota Yaris, rozłączamy się i zaczynam gonić "mój" samochód. Na jednym z zakrętów dokręcam ile sił i wyprzedzam auteczko. Typ pomyślał sobie chyba: "What a black something- it came from nowhere!". I zapierdzielam co sił w nogach.

Po dotarciu pod dom sprawdzam parametry z licznika - V-max 66.6km/h O.o Czyli jednak to była sprawka sił nadprzyrodzonych (wyższych). Moja teoria jest taka, że to natura nie chce mnie chyba widzieć w terenie i te dwie przebite dętki o tym świadczą! Dlatego śmiem twierdzić, że to był jeden z ostatnich terenowych wyjazdów w tym sezonie.

Mapki:

Hardkore z tatą i z wujkiem, w większości :)

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 1

Kupiłem dętkę, 2x Slime na 2 koła po 4 zł każde, zaimplantowałem do roweru i umysł osiągnął stan zadowolenia rowerowego :) (po mega wkurzeniu na głupi gwóźdź)

Dziś umówiliśmy się z wujkiem Robertem w Tyczynie na "małą" przejażdżkę. Ruszamy. Najpierw spokojnie, a później na dwó-pasmówce dogania mnie 4 szosowców. No to dawaj za nimi 36-40km/h i się trzymam. Lekkie zdiwko na ich twarzach - bezcenne. Potem podjeździk na rynek w Tyczynie - 30km/h i wyprzedzam wszystkich, a później dojeżdża do mnie typ i mówi - tu cytuję: "Myślisz, że masz szansę z nami?" Odpowiedź - "Nie ale spróbuję". Doganiam go, a ten od razu mówi - "My po *wyścigu dziś*". Pomyślałem sobie, że leszcz i dojechałem do skrętu w lewo pod dom wujka i czekam na tatę (2 min). Czad na maxa!

Ruszamy spod domu wujka i dalej pokazuje mapka.

Na trasie - znów udało mi się podpiąć za autobus i prawie z Dynowa do Błażowej się dosłownie zapierdalało!

Potem autobus stanął w Błażowej i nie udało mi się go już później złapać.

Za Borkiem wyprzedza mnie dwóch kolarzy - laska i gośćiu za nią O.o No to dawaj za nimi 36-37, a typ mówi szybciej O.o Trzymam ich rytm i dojeżdżamy do rozdroża, wykorzystując prędkość wyprzedzam ich. Później do samego Tyczyna jedziemy "razem", a w zasadzie w większości trasy wiozą się na kole za mną -.- Laska atakuje koło kościoła w Kielnarowej, za nią gość ale on szybko wymięka i jedzie ze mną. Mówię mu, że niezła laska (rowerowo) a ten odpowiada: "Ma koła 28" i to tyle" O.o
Później stwierdzam, że mam trochę siły i bez pierdnięcia wyprzedzam tą bardzo szybką laskę (zresztą bardzo ciekawą i nie mówię w sensie rowerowym i jechało się za nią krótko ale ciekawie :D )

Patrzę za nimi, a ci jadą już po chodniku i odpadli. A wyprzedzając mnie pierwszym razem patrzyła na mnie z drwiącym uśmieszkiem myśląc- "co za leszcz damy mu radę - a tu dupa :P

Ehh nie ma to jak skopać kilka tyłków.

Ale przecież napisałem, że jechałem z tatą i z wujkiem - zapomniałem dodać, że jak złapałem autobus to zostawiłem ich ho ho przed Błażową :)

Tata dojechał do domu dokładnie o 16 min później niż ja - jest MOC!

Zajebany gwóźdź i koniec jazdy!

Czwartek, 18 lipca 2013 · dodano: 18.07.2013 | Komentarze 0

A miało być tak pięknie- terenem na Grochowiczną, potem na Przylasek i dalej na Słocinę a potem kto wie... A tu jadę sobie na Racławówkę, wjeżdżam teren 100m, 200m nagle jeb! Coś zaczyna stukać. Staję, patrzę na przednią oponę - nic. Patrzę na tylną, a tu kurwa 4cm gwóźdź grubszy od zapałki wbity w oponę. Myślałem że mnie krew zaleje. Dlatego zmieniłem dętkę i od razu zawróciłem bo chyba by mnie szlag trafił jak bym znów złapał gumę.
Teraz trzeba kupić slime i dętkę najprawdopodobniej. Niech to szlag trafi jasny nagły!

Mapka:

Magia aerodynamiki

Wtorek, 16 lipca 2013 · dodano: 18.07.2013 | Komentarze 0

We wtorek ruszam na rower. Czuję, że nogi nie są pierwszej świeżości po wczorajszym treningu ale co tam. Najpierw spokojnie Drugą Stronę, wydaje się, że cos słabo idzie ale jak zwykle na pierwszym podjeździe.

Później w dół i na radar w Kielnarowej- i tu największe zaskoczenie i najwspanialsza sprawa w tej wycieczce. Z zatoczki autobusowej wyjeżdża autobus. Nigdy nie udało mi się jeszcze tak podpiąć za autobus jak tym razem. Najpierw spokojnie rusza 30/h na liczniku, potem patrzę - O.o 50km/h, rozpędza się dalej, i dobijamy ponad 60km/h i jedzie się jak nóż w masło. Maksymalnie dojeżdżamy do 66-67km/h, bo zaraz ma być zjazd w lewo, którym mam jechać i bum po hamulcach i z ok 70km/h do zera zapominając całkowicie o ruchu ulicznym. Gość z tyłu też przetestował hamulce choć nie zajechałem mu drogi bo skręciłem najpierw w prawo. :)

Następnie kieruję się na szczyt Borówek, terenem i zjeżdżam do Chmielnika i dalej na Malawę. Tam czekają na mnie cholerne, czworonożne bestie. Pierwsza "seria" kundli dała się ominąć po polewaniu wodą z bidonu (nawet nie podeszły). Później zaraz niedaleko Podkościółka wypadł większy czarny kundel. Zaczął biec z przeciwka, skacząc na prawo i lewo. Hmm jest lekko pod górkę, po kamieniach - ciul muszę zacząć zapierdalać bo mnie ugryzie lub coś. No to bieg w dół i ogień z dupy! Skubaniec zaczął pościg ale moc w nogach pozwoliła rozpędzić się do ponad 34 km/h :D Uff udało się!

Dalej zjazd na podnóże Słociny i Rzeszów 13. Podjeżdżam i z daleka widzę witającego się ze mną mr Pawła. Zawracam i dalej zasuwamy 1,5 kółka po "jego" trasie. Na szczycie żegnam się z nim i jego kolegą i zasuwam w dół do domciu.

Super wycieczka, oprócz psów rzecz jasna :D ahh i ten autobus! Teraz zżera mnie ciekawość ile można wyciągnąć w takim cieniu aerodynamicznym, bo zostało mi co najmniej 1-2 biegi :D

Ogień z dupy, czyli prawie Mont Ventoux, prawie jak Christopher Froome

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 15.07.2013 | Komentarze 0

Po oglądnięciu etapu Tour de France na Mount Ventoux postanowiłem poczuć choć ułamek tego co przejechali tamci kolarze i pojechałem w super tempie na Słocinę. Dwa mordercze podjazdy w maksymalnym tempie!
Na początek Słocina- tutaj pełen ogień, do spodu! Nie miałem podczas podjazdu prędkości mniejszej niż 16km/h O.o
Więcej danych w zakładce Data View na sports-trackerze.
Drugi podjazd też na maxa ale już zauważalnie wolniej, no cóż maszyną nie jestem. Na szczycie spotykam mr Pawła w jego słynnej srebrnej Skodzie. Zamieniamy parę zdań i wyrywam dalej z kopyta! Do końca do ostatnich metrów na full. Ehh... była moc :)

Ogólnie superancka, choć krótka trasa ale nie liczy się ilość ale jakość :)

to bym chciał kiedyś podjechać :)

Z tatą na górki

Niedziela, 7 lipca 2013 · dodano: 09.07.2013 | Komentarze 0

W niedzielę, popołudniem, po obiadku wyruszyliśmy z tatą na rower. Miało być 4 górki ale tata ni miał mocy i wyszło 3. Ale i tak jechało się bardzo dobrze. Dobra moc dobre rozplanowanie sił. Nawet kilka kilometrów w terenie (konkretnie ponad połowa podjazdu na Borówki) :)

Na podjazdach ostro, zostawiałem tatę ale zawsze czekałem rzecz jasna.

Na koniec wyścig z pod świateł ze srebrnym Fordem Fusion- szliśmy równo do ponad 40km/h, a dopiero później gościu zaczął delikatnie odchodzić. Nice, wyścig z samochodem :D